czy-mozna-zastrzec-kolor

Czy można zastrzec kolor?

Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się zastrzeganie należących do nich znaków towarowych. Jest to zrozumiałe, gdyż służy zabezpieczeniu wizerunku marki, który często budowany jest przez długie lata. Najpopularniejsze jest rejestrowanie znaków słowo-graficznych, czyli logotypów, elementów graficznych zawierających także warstwę tekstową. Zdarza się również, że chcemy, aby to nazwa naszej firmy była chroniona. Pozwala to zabezpieczyć na przykład […]

cookies

Polityka cookies – obsługa

Pliki cookies, często nazywane „ciasteczkami” (ang. cookie – ciasteczko) to niewielkie fragmenty tekstu, które są wysyłane i zapisywane na urządzeniu końcowym (np. komputerze, laptopie, tablecie, smartfonie) przez odwiedzane przez nas serwisy internetowe. Informacje te przesyłane są do schowka używanej przeglądarki, która wysyła je z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Zarządzanie plikami cookies Najczęściej ustawienia […]

ustawa-o-rozstrzyganiu-sporow-konsumenckich

Nowe obowiązki właścicieli sklepów i serwisów internetowych

Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich wchodzi w życie dnia 10 stycznia 2017 r. Wprowadza ona szereg istotnych zmian dotyczących możliwości zażegnania konfliktów pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem. Zmiany w sposobie rozpoznawania reklamacji i nowe obowiązki informacyjne, to tylko niektóre z nich. Ustawa dotyczy także usług świadczonych drogą elektroniczną. Paradoksalnie, jeśli nie jesteś zainteresowany wdrożeniem nowych […]

wizerunek - kiedy możemy go wykorzystywać

Wizerunek – na jakiej podstawie możemy go wykorzystywać?

Zamieszczając treści w swoim sklepie lub serwisie internetowym, możesz spotkać się z problemem dotyczącym wykorzystywania wizerunku osób trzecich. Działając w sieci powinieneś wiedzieć, kiedy przysługuje Ci prawo do rozpowszechniania wizerunku innych osób, a kiedy takie działanie będzie wymagało ich zgody. W niniejszym artykule zajmiemy się tą tematyką i odpowiemy na pytanie, w jakich okolicznościach publikowanie […]

abi

Kim jest Administrator Bezpieczeństwa Informacji?

Administrator Bezpieczeństwa Informacji, potocznie zwany ABIm to osoba czuwająca nad bezpieczeństwem i ochroną przetwarzania danych osobowych, powoływana przez Administratora Danych Osobowych. Głównym zadaniem ABIego jest zapewnienie przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych u danego Administratora Danych Osobowych. Warto w tym miejscu wyjaśnić, że w myśl art. 7 pkt […]

e-commerce-402822_640

Czy regulamin sklepu na Allegro jest obowiązkowy?

Serwis Allegro.pl to platforma aukcyjna, która od wielu lat odgrywa nieocenioną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów dla krajowych firm handlowych i usługowych. Jednak przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż w serwisach aukcyjnych, powinni pamiętać także o obowiązkach, które wiążą się z tą działalnością. Allegro.pl posługuje się własnym regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną. Jednakże nie wszystkie kwestie zostały przewidziane […]

gavel registered trademark sign 3d Illustrations on a white background

Co lepiej zastrzec: nazwę czy logo firmy ?

Gdy zdecydujesz się na zabezpieczenie swojego znaku towarowego, możesz stanąć przed dylematem: czy zabezpieczyć wyłącznie nazwę swojej firmy czy również znak graficzny, który ją charakteryzuje. Mamy nadzieję, że niniejszy artykuł okaże się pomocny podczas dokonywania wyboru. W związku z istnieniem podstawowego podziału znaków towarowych na znaki słowne oraz znaki słowno-graficzne, ważnym jest, aby zdecydować się […]

koszt zastrzeżenia logo

Koszty zastrzeżenia znaku towarowego w Polsce i UE

Można pokusić się o stwierdzenie, że zastrzeżenie znaku towarowego jest kosztowne. Ale czy rzeczywiście tak jest, jeżeli weźmiemy pod uwagę pod uwagę korzyści jakie rejestracja ta ze sobą niesie? Korzyści płynące z zabezpieczenia znaku omówiliśmy w artykule „Dlaczego warto zastrzec znak towarowy” . Zastrzeżenie znaku towarowego to inwestycja w bezpieczeństwo prawne Twojej marki. W niniejszym artykule […]

znak firmowy

Dlaczego warto zastrzec znak towarowy

Czy rozważałeś już zastrzeżenie swojego znaku towarowego? Zadbanie o bezpieczeństwo marki, którą się posługujesz stanowi bardzo ważny aspekt prowadzenia działalności gospodarczej. Proces rejestracji znaku towarowego może wydawać się skomplikowany i kosztowny. Mimo wszystko warto rozważyć jego przeprowadzenie, gdyż posiadanie prawa do zastrzeżonego znaku towarowego wiąże się z szeregiem korzyści dla Twojej firmy. Czym jest znak […]

clock-866486_960_720

Kiedy formalnie musimy założyć działalność gospodarczą?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z wypełnianiem szeregu obowiązków wynikających z przepisów prawa.  Podejmując pewien rodzaj aktywności należy zastanowić się w jakim momencie będziemy zobligowani do zarejestrowania działalności, co będzie wiązało się między innymi z koniecznością odprowadzania podatku. Wyjaśnienie tej kwestii jest szczególnie istotne z uwagi na fakt, że zarabianie w Internecie z każdym rokiem zyskuje […]