znaki-ochronne

Znaki ochronne ®, ©, TM, SM – co oznaczają?

W obrocie gospodarczym możemy spotkać się z wykorzystywaniem przez przedsiębiorców kilku różnych oznaczeń, umieszczanych zazwyczaj obok logotypu, nazwy firmy lub marki produktu. Jakie korzyści wynikają z ich używania? Czy każdy może użyć tych oznaczeń w odniesieniu do swojego znaku towarowego? Czym się różnią od siebie najpopularniejsze oznaczenia – ©, TM, SM oraz ®? W niniejszym artykule postaramy […]

czy-aplikacja-mobilna-powinna-miec-regulamin

Czy aplikacja mobilna powinna mieć regulamin?

Urządzenia mobilne coraz częściej stają się niezbędnym narzędziem do pracy, nauki i często dostarczają nam rozrywki w wolnym czasie. Ich udział w rynku systematycznie rośnie. Badania wskazują jednoznacznie, że na jedną osobę w 2017 roku przypadać będzie średnio 5 urządzeń przenośnych z dostępem do Internetu[1]. Już w 2014 roku, przeciętny Polak korzystał z Internetu mobilnego […]

czy-przedsiebiorca-moze-byc-konsumentem

Czy przedsiębiorca może być konsumentem?

Ustalenie, czy umowa zawierana jest przez konsumenta może znacząco wpłynąć na kształtowanie się praw i obowiązków obejmujących obie strony transakcji. Konsumenci zostali bowiem objęci podwyższonym stopniem ochrony prawnej. Istnieje domniemanie, że konsument jest podmiotem „słabszym” w obrocie gospodarczym, stąd należą mu się specjalne uprawnienia, jak np. niezależne prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. […]

reklamacja-lub-zwrot-towaru-a-paragon-i-faktura

Reklamacja/zwrot a paragon i faktura

Czy sprzedawca ma prawo żądać od klienta faktury lub paragonu w przypadku zwrotu towaru bądź reklamacji? W praktyce można spotkać się z żądaniem ze strony sprzedawcy, aby do odsyłanego towaru dołączyć paragon lub fakturę, którą otrzymaliśmy wraz z zakupem. Po części jest to zrozumiałe, gdyż sprzedawca chce mieć pewność, że zwracany lub reklamowany towar został […]

odstapienie-od-umowy

Kiedy konsument nie ma prawa odstąpienia od umowy?

Konsument dokonujący zakupu na odległość, ma często możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, bez podania przyczyny. Prawo to zostało przyznane konsumentom w celu umożliwienia im zapoznania się z towarem kupionym przez Internet, w taki sam sposób, w jaki mogliby zrobić to w sklepie stacjonarnym. W przypadku gdy produkt nie spełnia […]

czy-mozna-zastrzec-kolor

Czy można zastrzec kolor?

Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się zastrzeganie należących do nich znaków towarowych. Jest to zrozumiałe, gdyż służy zabezpieczeniu wizerunku marki, który często budowany jest przez długie lata. Najpopularniejsze jest rejestrowanie znaków słowo-graficznych, czyli logotypów, elementów graficznych zawierających także warstwę tekstową. Zdarza się również, że chcemy, aby to nazwa naszej firmy była chroniona. Pozwala to zabezpieczyć na przykład […]

ustawa-o-rozstrzyganiu-sporow-konsumenckich

Nowe obowiązki właścicieli sklepów i serwisów internetowych

Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich wchodzi w życie dnia 10 stycznia 2017 r. Wprowadza ona szereg istotnych zmian dotyczących możliwości zażegnania konfliktów pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem. Zmiany w sposobie rozpoznawania reklamacji i nowe obowiązki informacyjne, to tylko niektóre z nich. Ustawa dotyczy także usług świadczonych drogą elektroniczną. Paradoksalnie, jeśli nie jesteś zainteresowany wdrożeniem nowych […]

wizerunek - kiedy możemy go wykorzystywać

Wizerunek – na jakiej podstawie możemy go wykorzystywać?

Zamieszczając treści w swoim sklepie lub serwisie internetowym, możesz spotkać się z problemem dotyczącym wykorzystywania wizerunku osób trzecich. Działając w sieci powinieneś wiedzieć, kiedy przysługuje Ci prawo do rozpowszechniania wizerunku innych osób, a kiedy takie działanie będzie wymagało ich zgody. W niniejszym artykule zajmiemy się tą tematyką i odpowiemy na pytanie, w jakich okolicznościach publikowanie […]

abi

Kim jest Administrator Bezpieczeństwa Informacji?

Administrator Bezpieczeństwa Informacji, potocznie zwany ABIm to osoba czuwająca nad bezpieczeństwem i ochroną przetwarzania danych osobowych, powoływana przez Administratora Danych Osobowych. Głównym zadaniem ABIego jest zapewnienie przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych u danego Administratora Danych Osobowych. Warto w tym miejscu wyjaśnić, że w myśl art. 7 pkt […]

e-commerce-402822_640

Czy regulamin sklepu na Allegro jest obowiązkowy?

Serwis Allegro.pl to platforma aukcyjna, która od wielu lat odgrywa nieocenioną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów dla krajowych firm handlowych i usługowych. Jednak przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż w serwisach aukcyjnych, powinni pamiętać także o obowiązkach, które wiążą się z tą działalnością. Allegro.pl posługuje się własnym regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną. Jednakże nie wszystkie kwestie zostały przewidziane […]